Environmentální výukový program. Nejsme tu sami – Mariana Fendrychová
Mariana Fendrychová
závěrečná práce studenta vyššího odborného studia
Environmentální výukový program. Nejsme tu sami
Abstract:
Absolventská práce se zabývá procesem vytváření environmentálního výukového programu, který je vnímán, jako jeden z prostředků environmentální výchovy. V teoretické části je představena environmentální výchova, její pojetí, směry, cíle a prostředky. Následně se zaměřuje na základní pravidla a metody při vytváření výukového programu. V praktické části je popsán konkrétní program sestavený na základě …moreAbstract:
Graduate thesis examines the process of creating an environmental learning program, which is perceived as one of the means of environmental education. The theoretical section introduces the environmental education, its concepts, directions, goals and resources. Then focuses on the basic rules and methods for creating tutorial. The practical part describes the specific program compiled on the basis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 8. 2013
Identifier:
https://is.jabok.cz/th/cid22/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 10. 2013
- Supervisor: Mgr. Marie Ortová
- Reader: Mgr. Michal Pařízek
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
FENDRYCHOVÁ, Mariana. \textit{Environmentální výukový program. Nejsme tu sami} Online. Absolventská práce. Praha: JABOK - Institute of Social Pedagogy and Theology. 2013. Available from: https://theses.cz/id/pucrjh/. [cit. 2024-03-29].
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáJabok - Institute of Social Pedagogy and Theology
vyšší odborný program / field:
Sociální práce a sociální pedagogika / Sociální pedagogika a teologie
Theses on a related topic
-
Vyučovací metody environmentálních výukových programů
Kateřina Klejchová -
The Importance of Empowerment for Environmental education: A Case study in Czech Free Democratic School
Róza Fadrná -
The Integration of Selected Thematic Areas of the Cross-Curricular Subject Environmental Education into English Language Lessons
Alexandra Müllerová -
Environmental education in English lessons
Jana Riegerová -
Environmental Education in ELT through "Green Songs"
Martina Macháčková -
Role of literacy programs in formal education in Northern Ghana Case study of Rural Literacy Solution, NGO
Lucie PODHORNÁ -
Evaluace environmentálních výukových programů realizovaných pro žáky základních škol ve Zlíně
Magda Pospíšilová -
Výukové programy na téma "Život v půdě" pro mateřské školy
Irena VACKOVÁ