Ivana PEKAŘOVÁ

Bachelor's thesis

Polokovy jako stopové prvky v lidském těle, ve výživě a ve vzdělávacích plánech základních a středních škol

Metalloids as trace elements in human body, nutrition and in educational plans of secondary schools
Abstract:
Bakalářská práce vymezuje, které prvky patří mezi polokovy, shrnuje současné poznatky o významu těchto prvků (zejména selenu, křemíku a boru) pro lidský organismus a obsahuje souhrnný přehled o zařazení tohoto tématu ve výuce přírodních věd (přírodopisu, biologie a chemie) na základních a středních školách. Práce se zaměřuje na výskyt polokovů v neživé přírodě a speciálně v lidském těle, na jejich …more
Abstract:
The bachelor thesis defines which elements belong to the metalloids, summarizes current knowledge about the importance of these elements (especially selenium, silicon and boron) for the human organism and contains a comprehensive overview of the inclusion of this topic in the teaching of natural sciences (biology and chemistry) at secondary schools. The thesis focuses on the occurrence of metalloids …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 5. 2023
  • Supervisor: RNDr. Michal Živný, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PEKAŘOVÁ, Ivana. Polokovy jako stopové prvky v lidském těle, ve výživě a ve vzdělávacích plánech základních a středních škol. Ostrava, 2023. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Přírodovědecká fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Přírodovědecká fakulta

University of Ostrava

Faculty of Science

Bachelor programme / field:
Biology / Biology - Chemistry Training with Focus on Education

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.