Bc. David Sobotka

Master's thesis

Podpora prodeje jako nástroj integrované marketingové komunikace ve vybrané firmě v sektoru farmacie

Sales promotion as a tool of integrated marketing communication in a selected company of the pharmacy sector
Abstract:
Ve své diplomové práci jsem se zaměřil na farmaceutický sektor, specificky na produkt spadající do kategorie volně prodejných léčiv a jeho podporu prodeje jako nástroj integrované marketingové komunikace. Teoretická část představuje možnosti zkoumané problematiky z pohledu dostupných zdrojů a odborné literatury. Jsou zde vysvětleny pojmy jako marketingový mix, integrovaná marketingová komunikace, podpora …more
Abstract:
My thesis focuses on the pharmaceutical sector, in particular on a product belonging to the category of over-the-counter drugs and its sales promotion as a tool of integrated marketing communication. The theoretical part presents the possibilities of the examined issues from the point of view of available sources and professional literature. It explains concepts such as the marketing mix, integrated …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 10. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 11. 2013
  • Supervisor: PhDr. Karel Eliáš, CSc.
  • Reader: Ing. Miloslav Šašek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní