Martin Zeman

Bachelor's thesis

Teaching grammar through song-based activities

Teaching grammar through song-based activities
Abstract:
The bachelor thesis deals with creating song-based activities for the students of the stage 2 of the elementary education. The activities are aimed at teaching grammar with special attention directed to explaining and practicing the difference between the present perfect simple and past simple. The theoretical part defines the key concepts and terms needed for the practical part, including the communicative …more
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá tvorbou výukových aktivit spojených s písněmi se zaměřením na druhý stupeň základní školy. Samotné aktivity jsou zaměřené na anglickou gramatiku a to především na vysvětlení a procvičení si rozdílů mezi předpřítomným časem prostým a minulým časem prostým. V teoretické části nejdříve dojde k vymezení základních pojmů, kterými jsou komunikační kompetence, rámcový vzdělávací …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 6. 2017
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Irena Reimannová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Zeman, Martin. Teaching grammar through song-based activities. Pardubice, 2017. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická