Marketingová situační analýza zvolené maloobchodní jednotky – Bc. Kamila Sovová
Bc. Kamila Sovová
Bachelor's thesis
Marketingová situační analýza zvolené maloobchodní jednotky
The marketing situation analysis of the selected retail chain
Abstract:
Předmětem bakalářské práce je charakterizovat vlivy vnějšího a vnitřního prostředí na zvolenou maloobchodní jednotku Kouzlo barev a drogerie, kterou vlastní mateřská společnost Barvy a laky Hostivař a. s. Pomocí analýzy konkurence a analýzy zdrojů specifických příležitostí určit a vyhodnotit současnou strategii a na jejím základě navrhnout možná opatření, která by zajistila lepší pozici na trhu. První …moreAbstract:
The subject of this thesis is to characterize effects of internal and external environment of chosen retail unit Glamour of colours and chemist´s items, which is owned by a parent company Barvy a laky Hostivař a. s. The next issue is to define and evaluate a contemporary strategy using an analysis of resource -competitive and analysis of specific opportunities and on the basis of evaluated strategy …moreKeywords
Marketingová situační analýza maloobchodní jednotka vnější prostředí vnitřní prostředí analýza konkurence analýza zdrojů specifických příležitostí SWOT analýza nákupní atmosféra věrnostní program. Marketing strategy analysis retail unit external environment internal environment competitor analysis analysis of specific opportunities SWOT analysis purchase atmosphere loyalty program. Marketingová situační analýza loyalty program.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 7. 2014
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/cp5ws/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 9. 2014
- Supervisor: Ing. Lukáš Kučera
- Reader: Ing. Jana Ochotná
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SOVOVÁ, Kamila. \textit{Marketingová situační analýza zvolené maloobchodní jednotky}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: Institute of Technology and Business in České Budějovice. 2014. Available from: https://theses.cz/id/pwv8vy/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Management
Theses on a related topic
-
Věrnostní program jako klíčová součást marketingová strategie
Adriana Sadílková -
Věrnostní program jako klíčová součást marketingová strategie
Daniel Rosa -
Věrnostní program jako klíčová součást marketingová strategie
Šárka Jodlová -
Věrnostní program jako klíčová součást marketingové strategie
Renata Pithardová -
Věrnostní program jako klíčová součást marketingové strategie
Kateřina Hofmanová -
Věrnostní program jako marketingová strategie
Karolína Jurčeková -
Věrnostní program jako marketingová strategie
Tomáš Vaněk -
Věrnostní program jako marketingová strategie
Michaela Svobodová