Bc. Jáchym Patloka
Bachelor's thesis
Reklama na tabákové výrobky
Tobacco Products Advertisement
Abstract:
Tato práce pojednává o reklamě na tabákové výrobky. Cílem práce je zhodnotit aktuální právní i mimoprávní regulaci reklamy na tabákové výrobky a její efektivitu. V úvodu práce jsou vymezeny základní pojmy reklamy a tabákových výrobků. Dále jsou zmíněna základní východiska právní regulace a souvislost mezi reklamou a etikou. Následně práce pojednává o tabákové reklamě z hlediska marketingu. Další části …moreAbstract:
This thesis discusses the tobacco product advertisement. The aim of the thesis is to evaluate the current legal and extra-legal regulation of tobacco advertising and its effectiveness. In the introduction of the thesis, the basic concepts of advertising and tobacco products are defined. Then the basic background of legal regulation and the link between advertising and ethics are mentioned. Subsequently …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 11. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/kvuin/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 2. 2024
- Supervisor: doc. JUDr. Josef Kotásek, Ph.D.
- Reader: JUDr. Michala Špačková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakultaMasaryk University
Faculty of LawBachelor programme / field:
Commercial Law Studies / Commercial Law Studies
Theses on a related topic
-
Projekt marketingové komunikace ve fázi růstu a zralosti výrobku tabákové společnosti
Jana Hronová -
Právní úprava reklamy na tabákové výrobky
Michaela Šustrová -
Etika a korektnost v reklamě
Daniela PLATZOVÁ -
Etika a reklama
Gabriela Budilová -
Etika v reklamě
Victoria Kanclířová -
Etika v reklamě
Ekaterina Tishchenko -
Etika a korektnost v reklamě
Veronika MALÁ