Porozumění konceptu vrstevnice při výuce ve třídě a při terénní výuce: kvaziexperiment – Mgr. Anežka Plevová
Mgr. Anežka Plevová
Master's thesis
Porozumění konceptu vrstevnice při výuce ve třídě a při terénní výuce: kvaziexperiment
Understanding the concept of contour line in the classroom and fieldwork settings: a quasi-experiment
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tématem terénní výuky a konceptuálním porozumění. Hlavním cílem této práce je srovnání terénní výuky a běžné výuky ve třídě z hlediska konceptuální změny v tématu vrstevnice na prvním stupni základní školy. Výzkum se zabývá i otázkou, zda má terénní výuka větší vliv na konceptuální porozumění z dlouhodobějšího hlediska než běžná výuka ve třídě. V literární rešerši jsou …moreAbstract:
This master's thesis focuses on the topic of fieldwork and conceptual understanding. The main objective of this study is to compare fieldwork with traditional classroom-based learning in terms of conceptual change related to contour lines at the elementary school level. The research also investigates whether fieldwork has a greater impact on long-term conceptual understanding compared to traditional …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/jw97k/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Tereza Češková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Kateřina Gorčíková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PLEVOVÁ, Anežka. \textit{Porozumění konceptu vrstevnice při výuce ve třídě a při terénní výuce: kvaziexperiment}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2023. Available from: https://theses.cz/id/px2ga1/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training