Mgr. Anežka Plevová

Master's thesis

Porozumění konceptu vrstevnice při výuce ve třídě a při terénní výuce: kvaziexperiment

Understanding the concept of contour line in the classroom and fieldwork settings: a quasi-experiment
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tématem terénní výuky a konceptuálním porozumění. Hlavním cílem této práce je srovnání terénní výuky a běžné výuky ve třídě z hlediska konceptuální změny v tématu vrstevnice na prvním stupni základní školy. Výzkum se zabývá i otázkou, zda má terénní výuka větší vliv na konceptuální porozumění z dlouhodobějšího hlediska než běžná výuka ve třídě. V literární rešerši jsou …more
Abstract:
This master's thesis focuses on the topic of fieldwork and conceptual understanding. The main objective of this study is to compare fieldwork with traditional classroom-based learning in terms of conceptual change related to contour lines at the elementary school level. The research also investigates whether fieldwork has a greater impact on long-term conceptual understanding compared to traditional …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2023
  • Supervisor: Mgr. Tereza Češková, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Kateřina Gorčíková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Master programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training

Theses on a related topic