Bc. Lada Peterková

Master's thesis

Persuasive Strategies in the Discourse of Advertising

Persuasive Strategies in the Discourse of Advertising
Abstract:
The present diploma thesis investigates linguistic and non-linguistic persuasive devices and strategies used in the discourse of contemporary magazine advertising. The corpus consists of 60 advertisements for foodstuffs and non-alcoholic beverages published in British magazines during the year 2007.
 
 
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 5. 2008

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 9. 6. 2008
  • Vedúci: prof. PhDr. Ludmila Urbanová, CSc.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in English Language and Literature

Práce na příbuzné téma