Persuasive Strategies in the Discourse of Advertising – Bc. Lada Peterková
Bc. Lada Peterková
Master's thesis
Persuasive Strategies in the Discourse of Advertising
Persuasive Strategies in the Discourse of Advertising
Abstract:
The present diploma thesis investigates linguistic and non-linguistic persuasive devices and strategies used in the discourse of contemporary magazine advertising. The corpus consists of 60 advertisements for foodstuffs and non-alcoholic beverages published in British magazines during the year 2007.
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 5. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/aq7lg/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 6. 2008
- Vedúci: prof. PhDr. Ludmila Urbanová, CSc.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Persuasive Strategies in the Discourse of Advertising
Lada Peterková -
Persuasive Strategies in the Discourse of Advertising
Lada Peterková -
Persuasive Strategies in the Discourse of Advertising
Lada Peterková