Bc. Eva Pilmaierová, BSBA

Master's thesis

Belonging to a group; Group identity and consumer culture

Belonging to a group; Group identity and consumer culture
Abstract:
The proverbial saying `we are what we consume` is nowadays a widely accepted, social phenomena that contributes to and reflects our identities. Working with this notion, this diploma thesis will look into identity forming, whether it being individual, group or brand oriented, in the consumer culture. This thesis will provide a variety of academic evidence, i.e. related research works, to support this …more
Abstract:
Rčení: „Jsme to, co jíme“, nebo přesněji pro mou práci –konzumujeme, je dnes uznáváno jako akceptovaný sociální fenomén, který napomáhá a zrcadlí naše identity. Tato diplomová práce pracuje s touto tezí a podívá se na formování identit, ať už jedince, skupiny nebo značek, v konzumní kultuře. Práce poskytne řadu akademických prací, jenž podpoří toto na první pohled pouze lidové moudro, avšak s praktickým …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 7. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 8. 2020
  • Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
  • Reader: PhDr. Karel Eliáš, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication