Vliv emoji na efektivitu reklamního sdělení na sociálních sítích – Josef Andres
Josef Andres
Bachelor's thesis
Vliv emoji na efektivitu reklamního sdělení na sociálních sítích
The Influence of Emoji on the Effectiveness of Advertising on Social Media
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na psychologický vliv emoji na nákupní rozhodovací proces běžného uživatele sociálních sítí. Porovnává efektivitu tradičního textu oproti emočně za-barvenému textu obohaceného o emoji, na jejichž význam a roli v marketingové komunikaci se zvláště zaměřuje. Cílem práce je výzkumnou metodou polostrukturovaných rozhovorů zjistit význam emoji v reklamní textu a popsat jejich …moreAbstract:
The bachelor's thesis focuses on the psychological impact of emoji on the purchase decisi-on-making process of a regular user of social networks. It compares the effectiveness of a text against an emotionally colored text enriched with emoji. It focuses especially on their importance and role in marketing communication. The aim of the work is to use the semi-structured interview method to find out …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2021
Thesis defence
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ANDRES, Josef. \textit{Vliv emoji na efektivitu reklamního sdělení na sociálních sítích}. Online. Bachelor's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Multimedia Communications. 2021. Available from: https://theses.cz/id/q1snof/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Andres, Josef. Vliv emoji na efektivitu reklamního sdělení na sociálních sítích. Zlín, 2021. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsBachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Marketing Communications
Theses on a related topic
-
Love and Tears: Emotions on Media as a Part of Marketing
Daniele Loi -
Využití influencerů v online marketingu
Vojtěch Čačka -
Sociální sítě v online marketingu
Simona Pijanová -
Celebrity endorsement v online marketingu
Marie Neradová -
Konstrukce propagačního videa v online marketingu
Alice Kravková -
Využití online marketingu v gastronomických službách
Lucie Kondelíková -
Efektivita a integrace online marketingu v rámci firmy
Mikuláš Hrubý -
Právní úprava online marketingu v souvislosti s fenoménem „influencerů“ v ČR a ve světě
Dominika Pokludová