Didactic activities reflecting Montessori principles in teaching and learning English vocabulary with the focus on learners' activation – Mgr. Tereza Broulíková
Mgr. Tereza Broulíková
Diplomová práce
Didactic activities reflecting Montessori principles in teaching and learning English vocabulary with the focus on learners' activation
Didactic activities reflecting Montessori principles in teaching and learning English vocabulary with the focus on learners' activation
Anotace:
Práce se zaměřuje na didaktické aktivity odrážející principy Montessori pedagogiky ve výuce anglické slovní zásoby se zaměřením na aktivizaci žáků. V teoretické části jsou popsány základní pojmy, jako je výuka anglického jazyka v kontextu českého vzdělávání, výuka slovní zásoby, didaktické aktivity, Montessori pedagogika a aktivizace žáků. Pro výzkum obsažený v empirické části jsou využity observace …víceAbstract:
The thesis focuses on didactic activities reflecting Montessori principles in teaching and learning English vocabulary with a focus on learners' activation. Essential terms, such as English language education in the context of Czech education, vocabulary teaching and learning, didactic activities, Montessori education, and activation of learners, are described in the theoretical part. For the research …víceKeywords
Výuka anglického jazyka na prvním stupni ZŠ Výuka anglické slovní zásoby Didaktická aktivita Montessori pedagogika Montessori principy Aktivizace žáků English language education in lower primary school English vocabulary education Didactic activities Montessori education Montessori principles Activation of learners.
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/lvx38/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 20. 6. 2023
- Vedoucí: Mgr. Jana Zerzová, M.A.
- Oponent: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
BROULÍKOVÁ, Tereza. \textit{Didactic activities reflecting Montessori principles in teaching and learning English vocabulary with the focus on learners' activation}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2023. Dostupné z: https://theses.cz/id/q24mxf/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství anglického jazyka pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Social Media and Gaming: Social Psychological Contributions to English Language Acquisition in Pupils in Compulsory Lower Secondary School Education.
Daniel Mark Sargeant -
Effective Strategies for Integrating Media Literacy Education into English Language Teaching
Markéta Šebestová -
The Integration of Selected Thematic Areas of the Cross-Curricular Subject Environmental Education into English Language Lessons
Alexandra Müllerová -
An example of effectively improving teacher's ICT competence: customized and school-based training in the primary and lower secondary schools in Leshan
Qianjun TANG -
The Representation of Cultures within Czech and Chinese High-school Textbooks
Ondřej Šťastný -
CLIL method in a Czech school
Petra Lambelin -
The use of the mother tongue in English language lessons for grammar school students
Pavla Šaldová -
Rozsah využití mateřského jazyka ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základních škol
Kateřina PLÍVOVÁ