Scénologie digitálního obrazu: Univerzum digitálního zpracování fotografie a metodologie výuky tvůrčích aplikací digitální manipulace – MgA. Marian BENEŠ
MgA. Marian BENEŠ
Disertační práce
Scénologie digitálního obrazu: Univerzum digitálního zpracování fotografie a metodologie výuky tvůrčích aplikací digitální manipulace
Scenology of digital image: A universe of digital photo processing. A teaching methodology of creative use of digital manipulation.
Anotace:
Důležitost barvy v kontextu dějin s přihlédnutím k aktuálním trendům. Světlo a jeho význam. Barva jako fyziologická charakteristika světla. Účel systému barev a systém jejich správy. Měření barev, barevný kruh. Rozbor fenoménu barva z hlediska teorie, filozofie, praxe. Rozličné přístupy k barvě pohledem umělců, vědců, teoretiků, pedagogů, filozofů. Vysvětlení pojmů. Implementace barev v rámci soudobého …víceAbstract:
The importance of color in the historical context considering the up-to-date trends; Light and its significance; Color as physiological characteristics of light; The purpose of the color system and its management system; Color measuring, color circle; Analysis of the color phenomenon with regard to theory, philosophy, practice; Various approaches to color from the viewpoint of artists, scientists, …víceKlíčová slova
Barevné kruhy Barva Certifikace tiskových předloh CIE CMS Color Management System CMYK Color management Digitální fotomontáž Divadlo a barva Fotografický digitální design Fotografie a barva Fyziologie barev Gamuty zařízení Hudba a barva HSB/HLS ICC profily Jas Kalibrace a profilace Kinematografie a barva Kolorimetrie Matematické modely barev Lidské oko LUV/LAB Metamerie Monitory Munsell Nátisk Prostorové instalace a barva RGB RYB Softproof Spektrofotometrie Světlo Světlost Správa barev Systémy barev Sytost Teorie barev Teplota chromatičnosti Tisk v praxi nastavení aplikací (Adobe Photoshop/Lightroom) Tiskové normy Tón barvy Trichromazie a tristimulace Výtvarné dílo a barva
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 14. 6. 2017
Obhajoba závěrečné práce
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
BENEŠ, Marian. \textit{Scénologie digitálního obrazu: Univerzum digitálního zpracování fotografie a metodologie výuky tvůrčích aplikací digitální manipulace}. Online. Disertační práce. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Fakulta umění a designu. 2017. Dostupné z: https://theses.cz/id/q3szp6/.
Jak správně citovat práci
BENEŠ, Marian. Scénologie digitálního obrazu: Univerzum digitálního zpracování fotografie a metodologie výuky tvůrčích aplikací digitální manipulace. Ústí nad Labem, 2017. disertační práce (Ph.D.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Fakulta umění a designu
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Fakulta umění a designuUNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM
Fakulta umění a designuDoktorský studijní program / obor:
Výtvarná umění / Vizuální komunikace
Práce na příbuzné téma
-
Počítačová tomografie a postprocesuální 3D tisk jako nástroj prezentace a materiálového průzkumu v současné muzejní praxi
Zdeněk Fiedler -
Různorodé přístupy k využití 3D tisku v praxi
Petr Bulan -
Využití pokročilých polymerních materiálů pro 3D tisk v průmyslové praxi
Radomír Zlámal -
Aplikace aditivní výroby metodou FDM v praxi
Martin Mikuš -
Problematika 3D tisku pro použití v průmyslové praxi
Doaa YAHYA -
Využití znalců a odborníků v kriminalistické praxi
Tomáš Průša -
Zhodnocení efektivnosti systému řízení nového provozu společnosti COLORprofi, s.r.o.
Jiří Vašíček -
Matematické modely chemických oscilací
Barbora Novotná