Monika Davidová

závěrečná práce studenta vyššího odborného studia

Návrh herních aktivit využitelných ve školských zařízeních, které by podporovaly povědomí dítěte, že má být ochráněno před jakýmkoli tělesným či duševním násilím, nebo urážením

Design of Gaming Activities for Educational Facilities fostering childrens awareness to encourage the child's awareness of being protected from any physical or mental violence or offense
Abstract:
Práce ukazuje zážitkovou pedagogiku jako vyučovací metodu. Cílem práce je návrh herních aktivit vycházejících z principů zážitkové pedagogiky, které by podporovaly povědomí dítěte o jeho právu na ochranu před jakoukoliv formou násilí. Na základě stručného seznámení s Úmluvou o právech dítěte a článkem 19, který se přímo zabývá právem dítěte na ochranu před násilím, je předložen návrh několika herních …more
Abstract:
The presented work acquaints the reader with the topic of experiential learning as a possible teaching method. The work aims to design game activities based on the principles of experiential education, which would support the children´s awareness of their right to protection against any form of violence. Brief introduction to the Convention on the Rights of the Child and especially the Article 19, …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2020
  • Supervisor: Mgr. Michal Pařízek
  • Reader: doc. Michal Kaplánek, Th.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická

Jabok - Institute of Social Pedagogy and Theology

vyšší odborný program / field:
Sociální práce a sociální pedagogika / Sociální pedagogika a teologie

Theses on a related topic

All theses