Návrh herních aktivit využitelných ve školských zařízeních, které by podporovaly povědomí dítěte, že má být ochráněno před jakýmkoli tělesným či duševním násilím, nebo urážením – Monika Davidová
Monika Davidová
závěrečná práce studenta vyššího odborného studia
Návrh herních aktivit využitelných ve školských zařízeních, které by podporovaly povědomí dítěte, že má být ochráněno před jakýmkoli tělesným či duševním násilím, nebo urážením
Design of Gaming Activities for Educational Facilities fostering childrens awareness to encourage the child's awareness of being protected from any physical or mental violence or offense
Anotácia:
Práce ukazuje zážitkovou pedagogiku jako vyučovací metodu. Cílem práce je návrh herních aktivit vycházejících z principů zážitkové pedagogiky, které by podporovaly povědomí dítěte o jeho právu na ochranu před jakoukoliv formou násilí. Na základě stručného seznámení s Úmluvou o právech dítěte a článkem 19, který se přímo zabývá právem dítěte na ochranu před násilím, je předložen návrh několika herních …viacAbstract:
The presented work acquaints the reader with the topic of experiential learning as a possible teaching method. The work aims to design game activities based on the principles of experiential education, which would support the children´s awareness of their right to protection against any form of violence. Brief introduction to the Convention on the Rights of the Child and especially the Article 19, …viacKľúčové slová
Zážitková pedagogika metody zážitkové pedagogiky hra Úmluva o právech dítěte článek 19 Úmluvy o právech dítěte herní aktivity Experiential education methods of experiential education game Convention on the Rights of the Child Article 19 of Convention on the Rights of the Child game activities
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 5. 2020
Identifikátor:
https://is.jabok.cz/th/s3r3t/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 16. 6. 2020
- Vedúci: Mgr. Michal Pařízek
- Oponent: doc. Michal Kaplánek, Th.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
DAVIDOVÁ, Monika. \textit{Návrh herních aktivit využitelných ve školských zařízeních, které by podporovaly povědomí dítěte, že má být ochráněno před jakýmkoli tělesným či duševním násilím, nebo urážením}. Online. Absolventská práce. Praha: JABOK - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická. 2020. Dostupné z: https://theses.cz/id/q4eqyn/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáJabok - Institute of Social Pedagogy and Theology
vyšší odborný program / odbor:
Sociální práce a sociální pedagogika / Sociální pedagogika a teologie
Práce na příbuzné téma
-
THE IMPACT OF COVID 19 RESPONSE (CLOSING ENTRY POINTS AND SUSPENSION OF ASYLUM APPLICATIONS) ON THE RIGHTS OF ILLEGAL IMMIGRANTS AND ASYLUM SEEKERS IN THE EUROPEAN UNION: LEGALITY OF INVOKING ARTICLE 15 ECHR
Yeukai Memory NGWARAI -
Dimensions of Human Rights during COVID 19 Pandemic in Europe. Derogations from basic human rights during COVID 19 Pan- demic under Article 15 ECHR.
Kumush SUYUNOVA -
Infringing the Convention of Silencing on the British Stage: Plays Featuring Male Homosexual Characters in the 1920s and 1930s
Petra Košumberská -
'Political and cultural rights of Muslim/Bosniak minority in the Republic of Serbia and Muslim/Bosniak Minority in the Republic of Croatia' 'The comparison of two case studies in the time frame of the 1990s - the present time'
Majra HASANEFENDIĆ -
The development of the Women Rights local group, the proFem case, during the Czech Republic process of ascension to the EU
Alexia Klie Tojal De Almeida -
'Political and cultural rights of Muslim/Bosniak minority in the Republic of Serbia and Muslim/Bosniak Minority in the Republic of Croatia' 'The comparison of two case studies in the time frame of the 1990s - the present time'
Majra HASANEFENDIĆ -
A Cultural Sociological Analysis of the Symbolic Being of the United Nations Declaration on the Rights of Indigenous Peoples (UNDRIP)
Jerry Moting Bangcawayan -
THE IMPACT OF COVID 19 RESPONSE (CLOSING ENTRY POINTS AND SUSPENSION OF ASYLUM APPLICATIONS) ON THE RIGHTS OF ILLEGAL IMMIGRANTS AND ASYLUM SEEKERS IN THE EUROPEAN UNION: LEGALITY OF INVOKING ARTICLE 15 ECHR
Yeukai Memory NGWARAI