Grafický engine na základech OpenGL pro podporu 3D animací – Mgr. Pavel Stupka
Mgr. Pavel Stupka
Bachelor's thesis
Grafický engine na základech OpenGL pro podporu 3D animací
The Graphics Engine for 3D Animations Based on OpenGL
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou grafických 3D engine. Ukazuje celkový pohled na tuto oblast a popisuje technologie, které mohou být použity pro vývoj grafické knihovny. Součástí práce je také implementace vlastního 3D engine založeného na knihovnách OpenGL a SDL.Abstract:
Primarily, the bachelor thesis deals with the topic of 3D graphic engines. It concentrates on the problem as a whole and focuses on the technologies that might be used in the process of developing a graphic library. In addition, the implementation of a self-developed 3D engine based on OpenGL and SDL libraries is included in the paper.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2006
Identifier:
https://is.muni.cz/th/w26oj/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2006
- Supervisor: Mgr. Petr Tobola, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsBachelor programme / field:
Applied Informatics / Applied Informatics
Theses on a related topic
-
Detekce kolizí v 3D scéně
Tomáš Přibyl -
Detekce kolizí v 3D scéně
Tomáš Přibyl -
Detekce kolize objektů v 3D prostoru
Jan Grulich -
Srovnání existujících 3D enginu
Tomáš Sághy -
Pohyb, vzájemná interakce a rozhodování subjektů v 3D scéně
Martin Pátík -
3D grafický engine pro počítačové hry
Martin Holas -
Tvorba assetů počítačových her pro herní engine Unity 3D
Milan Horák -
Prosodická analýza textu (1C, 2C, 3C, 4C, 5C, 6C, 7C, 8C)
Karolína VOLOŠINOVÁ