Kateřina Horná

Bachelor's thesis

Regulace a autoregulace reklamy

Regulation and autoregulation of advertisement
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je Regulace a autoregulace reklamy. Tato práce je pojata hlavně z historického hlediska, které je posléze srovnáno s aktuálním stavem v České republice. V první části je obecně charakterizována reklama a její právní formy. Další část je věnována právě historii a jejím zásadním bodům (zákonům), které se regulace reklamy týkaly. Poslední část nabízí pohled na současný stav …more
Abstract:
The topic of this bachelor’s dissertation is Regulation and Autoregulation of Advertisement. This work has been conceived mainly from a historical perspective, which is then compared with the current situation in the Czech Republic. The first part is generally characterized by advertising and legal form. Another section is devoted to the history and the crucial points (laws) that relate to the regulation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2013
  • Supervisor: prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.
  • Reader: Ing. Jan Mastný

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v Praze