Metody práce s nadanými a mimořádně nadanými žáky na 1. stupni ZŠ v Praze – Mgr. Markéta Hajná
Mgr. Markéta Hajná
Master's thesis
Metody práce s nadanými a mimořádně nadanými žáky na 1. stupni ZŠ v Praze
Gifted Pupils and Teaching Methods at primary Schools at Prague
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tématem „Metody práce s nadanými a mimořádně nadanými žáky na 1. stupni ZŠ v Praze". V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy dané problematiky. Definují se zde pojmy nadání, talent, identifikace nadaných, metody a formy práce s nadanými aj. V praktické části práce se zaměřuji na využívání specifických výukových metod v práci s nadanými žáky v běžné třídě ZŠ. Zajímá …moreAbstract:
This thesis deals with the topic of “Methods of work with gifted and exceptionally gifted pupils at the first stage of primary school in Prague”. The theoretical part focuses on the definition of basic concepts such as aptitude, talent, identification of the gifted, methods and forms of work with gifted pupils, etc. The practical part of the thesis concerns the usage of specific teaching methods in …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qpo0z/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2014
- Supervisor: Mgr. Radek Pospíšil
- Reader: Mgr. Jana Krátká, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Identifikace nadání a mimořádného nadání žáků běžné základní školy
Pavla Francová -
Srovnání výkonu v Testu pro identifikaci nadaných žáků v matematice u dětí vyučovaných Hejného metodou a dětí vyučovaných běžným způsobem
Tamara Kunčarová -
Identifikace nadaného žáka na základní škole
Michaela SKŘÍŽALOVÁ -
Quizlet vs. Vocabulary Notebook: The Impact of Different Methods of Storing and Revising Vocabulary on Students’ Progress, Retention and Autonomy
Roman Kálecký -
Využití metod badatelsky orientované vyuky a vyuky STEM (science - technology - engineering - mathematics) při práci s nadanymi žáky ve věku 8 až 12 let.
Jakub IVANIČ -
Učitel a nadaný žák na české škole
Vendula Morávková -
Identifikace nadání a mimořádného nadání žáků běžné základní školy
Pavla Francová -
Přesnost a struktura rodičovského a učitelského posouzení schopností dětí v kontextu mimořádného nadání
Michal Jabůrek