Pozice Škoda Auto a.s. na světových trzích a její růstová strategie – Michal Koutňák
Michal Koutňák
Master's thesis
Pozice Škoda Auto a.s. na světových trzích a její růstová strategie
Position of Škoda Auto a.s. in the world markets and its growth strategy
Abstract:
Diplomová práce se zabývá novou růstovou strategií společnosti Škoda Auto a.s., která má za cíl navýšit prodeje na více než 1,5 mil. vozů ročně do roku 2018. Tato růstová strategie je postavena na čtyřech pilířích: prodej vozů vyšší než 1,5 milionu zaměřený na trhy EU a RIC, profitabilita a finanční síla, strategické zaměření na poměr ceny/hodnoty, praktičnost a prostornost a nakonec špičkový zaměstnavatel …moreAbstract:
The diploma thesis deals with a new growth strategy of the company Škoda Auto a.s., which aims to increase sales to over 1.5 mil. cars a year by the year 2018. This growth strategy is based on four pillars: sales over 1.5 million vehicles targeting on EU and RIC-markets, profitability and financial strength, strategic "spearhead" focused on price/value, practicality and spaciousness and eventually …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 10. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/44455
Thesis defence
- Date of defence: 15. 1. 2015
- Supervisor: Milan Vošta
- Reader: Michal Kadera
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/44455
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Growth strategy of S-ABROAD company
Ramil Khamidullin -
Business plan: Growth strategy of a propeller's producer
Tomáš Mejzlík -
Evropská strategie růstu - Evropa 2020
Ludvík Paseka -
Transformace podniků v kontextu strategie růstu
Klára Dohnálková -
Organization Culture and Growing Strategy in Multinational Corporations
Yuchen Si -
Sledování strategie růstu a řešení problémů růstu vybrané společnosti
Nikita Sheikin -
Analysis of international market strategy and growth opportunities for the garment industry in Bulgaria : a case applied to C&A
Raphael Bonhomme -
Strategie růstu společnosti Sportegy Futures s.r.o.
Barbora Vopičková