Bc. Otakar Mareš
Bachelor's thesis
Řízení obchodu pojišťovny XY
Management of the XY Insurance Company
Abstract:
Předmětem bakalářské práce je podívat se podrobněji na téma pojišťovnictví, konkrétněji na činnost a řízení komerční pojišťovny. V prvních částech práce je popsána pojišťovna jako finanční instituce, legislativní východiska, teoretické principy řízení pojišťovny a zejména obchodu pojišťovny. Je zmíněn proces Solvency II a jeho vliv na řízení rizik. Ve druhé části práce jsou teoretická východiska aplikována …moreAbstract:
The subject of the bachelor thesis is to look in detail on the topic of insurance, more specifically on the activity and management of the commercial insurance company. In the first parts of the thesis, the insurance company is described as a financial institution, legislative bases, the theoretical principles of management of the insurance company and, in particular, the business of the insurance …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 10. 2017
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/gkrm7/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 11. 2017
- Supervisor: doc. RNDr. Petr Budinský, CSc.
- Reader: doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Management and Controlling in Small Business
Valeriia Popova -
Strategické cíle malých podniků a startupů
Anastasija Sparynjaková -
Strategické cíle rozvoje celoživotního vzdělávání pedagogů základních škol
Dalibor Dráb -
Strategické cíle rozvoje celoživotního vzdělávání pedagogů základních a středních škol
Veronika Šimonová -
Analysis of online sales channels for short term apartment rentals in Prague - case study of Ruterra Apartment s.r.o.
Anna Antonenko -
Sales Promotion as a Tool of the Integrated Marketing Communication in the Selected Trade Company
Lev Alimpiyev -
Distribuční a prodejní kanály ubytovacích zařízení ve regionu LVA - role OTA v distribuci nabídky UZ
Sabina Štefková -
Distribuční a prodejní kanály ubytovacích zařízení ve vybraném regionu - role OTA v distribuci nabídky UZ
Adéla Kolářová