Farhad Mammadov

Bachelor's thesis

Strategic Analysis of Volkswagen in the German market

Strategická analýza Volkswagenu na německém trhu
Abstract:
Tato práce si klade za cíl provést strategickou analýzu společnosti Volkswagen AG. Práce zahrnuje teoretická východiska složek strategie, které přispívají k úspěšné tvorbě firemní strategie. Dále význam zdrojů a firemní kultury je pokryta v kontextu automobilového průmyslu a dalších souvisejících příkladů. Konečně, praktická část obsahuje strategickou analýzu společnosti Volkswagen AG včetně stakeholder …more
Abstract:
This thesis aims to perform the strategic analysis of Volkswagen AG. The thesis includes theoretical background of components of strategy that contribute to successful creation of corporate strategy. Furthermore, the importance of resources and corporate culture is covered in the context of the automotive industry and other related examples. Finally, the practical parts include strategic analysis of …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 1. 2024
  • Supervisor: Karel Pernica
  • Reader: Natálie Badie

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/88444