Michal ŠALDA

Bachelor's thesis

Srovnávací analýza inzerátů v britských a českých časopisech životního stylu

A Comparative Analysis of Advertisements in British and Czech Lifestyle Magazines
Abstract:
The current study deals with the characterictic features of advertisements in Czech and British lifestyle magazines and their decoding in textual, visual and stylistic level. The study reflects linguistic, paralinguistic and stylistic devices, which are used in advertising. The language is considered to be a basic device in context with its visual aspects. The practical part is dedicated to analysis …more
Abstract:
Tato studie se zabývá charakteristickými rysy inzerátů v českých a britských časopisech životního stylu a jejich rozluštěním v textové, vizuální a stylistické rovině. Studie zohledňuje lingvistické, paralingvistické a stylistické prosředky, které jsou využívány v inzerci. Jako základní prostředek v inzerci je považován jazyk v kontextu s vizuálními prostředky. Praktická část je věnována rozboru deseti …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2009
Accessible from:: 13. 5. 2009
Identifier: 11205

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2009
  • Supervisor: Mgr. Lenka Drábková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠALDA, Michal. Srovnávací analýza inzerátů v britských a českých časopisech životního stylu. Zlín, 2009. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 13. 05. 2009

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 13. 5. 2009 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration