Bc. Karel FOŘTL

Master's thesis

Koncepce pneumatickým ventilovým rozvodem ovládaného spalovacího motoru s možností rekuperace energie

Conception of pneumatical valvetrain of combustion engine with the possibility of recuperation
Abstract:
Cílem práce je vytvoření koncepce plně variabilního bezvačkového rozvodu spalovacího motoru. Na začátku práce je provedena rešerše v oblasti konstrukčních řešení a vlastností variabilních rozvodů, využívání pneumatických pružin na vracení ventilů do původní polohy, pneumatické hybridizaci spalovacích motorů a dosavadního používání pohonu dopravních prostředků stlačeným vzduchem. V další fázi práce …more
Abstract:
The objective of this thesis is a study focused on fully variable electro-pneumatic valvetrain of combustion engine using no camshaft. Retrieval on the mentioned topic in field of design solutions as well as the characteristics of variable valve distributors, use of pneumatic suspension returning the valves, pneumatic hybridisation of combustion engines and currently existing use of compressed air …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2012
Accessible from:: 24. 5. 2017

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Roman Čermák, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

FOŘTL, Karel. Koncepce pneumatickým ventilovým rozvodem ovládaného spalovacího motoru s možností rekuperace energie. Plzeň, 2012. diplomová práce (Ing.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta strojní

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 24.5.2017

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 24. 5. 2017 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta strojní