Překlad reklamních textů se zaměřením na propojení vizuální a textové složky reklamních kampaní fotografických společností – Bc. Martin KÁBRT
Bc. Martin KÁBRT
Master's thesis
Překlad reklamních textů se zaměřením na propojení vizuální a textové složky reklamních kampaní fotografických společností
Translation of advertising texts focusing on a connection of visual and textual material of companies specializing in optics and imaging products
Abstract:
Tato diplomová práce pojednává o překladu reklamních textů se zaměřením na textovou a vizuální složku reklamních kampaní fotografických společností (Canon a Nikon). Hlavním cílem práce je analyzovat vliv vizuální složky na překlad tištěných reklamních textů. Teoretická část poskytuje informace z oblasti translatologie věnující se reklamním textům a věnuje se faktorům ovlivňujícím překlad textové a …moreAbstract:
The Master thesis focuses on translation of advertising texts focusing on a textual and visual material of companies specializing in imaging and optical products (Canon and Nikon). The main aim of the thesis is the analysis of influence of visual material on textual material and their interplay for final translation. The theoretical part provides a comprehansive overview of translatology material related …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 12. 2016
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Josefína Zubáková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KÁBRT, Martin. \textit{Překlad reklamních textů se zaměřením na propojení vizuální a textové složky reklamních kampaní fotografických společností}. Online. Master's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Faculty of Arts. 2016. Available from: https://theses.cz/id/qayd27/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
KÁBRT, Martin. Překlad reklamních textů se zaměřením na propojení vizuální a textové složky reklamních kampaní fotografických společností . Olomouc, 2016. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY OLOMOUC
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / English for Translators and Interpreters
Theses on a related topic
-
A Semiotic Analysis and Illustrative Translations of Cedar Point Amusement Park's Printed Promotional Materials
Miroslav KOKEŠ -
Logo a slogan v komunikaci realitních společností
Věra Urbanová -
Logo a slogan v marketingové komunikaci automobilového průmyslu
Jan Kvapil -
Logo a slogan-nejstručnější marketingová komunikace
Lucie Jelińská -
Reklamní slogany a loga - analýza jazykové a grafické složky
Kamila PODIVÍNOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights