Duchovní dimenze waldorfské pedagogiky optikou reflexivní modernity – Mgr. Jana Obrovská, Ph.D.
Mgr. Jana Obrovská, Ph.D.
Bachelor's thesis
Duchovní dimenze waldorfské pedagogiky optikou reflexivní modernity
The spiritual dimension of Waldorf education through the lens of reflexive modernity
Abstract:
Práce se zabývá analýzou duchovní dimenze waldorfské pedagogiky s pomocí konceptu reflexivní spirituality. Nastiňuje problémy různých pojetí náboženství ve vztahu ke zkoumání nových religiózních jevů v podmínkách pozdní modernity. Zachycuje vliv reflexivity modernity, při jejímž vymezení se autorka obrací na Anthonyho Giddense, na náboženství a jeho proměny rozebírá na čtyřech relevantních úrovních …moreAbstract:
The thesis analyses spiritual scope of waldorf pedagogy with help of the concept of reflexive spirituality. It outlines problems of different conceptions of religion in relation to examining new religious phenomenona in the conditions of late modernity. It captures the influence of the reflexivity of modernity, framed by the Gidden´s theory of modernity, on the religion and analyses its shifts on four …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 12. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gg8wo/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 1. 2009
- Supervisor: PhDr. Roman Vido, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Sociology