Communicative Strategies in Pharmaceutical Advertisements – Bc. Monika ŠIMONÍKOVÁ
Bc. Monika ŠIMONÍKOVÁ
Master's thesis
Communicative Strategies in Pharmaceutical Advertisements
Communicative Strategies in Pharmaceutical Advertisements
Abstract:
Diplomová práce se zabývá persvazivními prostředky v diskurzu tištěné reklamy. Cílem této práce je provést analýzu jazyka vybraných reklam z farmaceutického průmyslu. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá reklamou, účastníky reklamy a jednotlivými částmi reklamního textu. Dále se tato část zabývá jazykem persvaze s důrazem na lexikální, gramatické, fonologické a sémantické …moreAbstract:
This Diploma thesis deals with language of persuasion in the discourse of printed advertising. The objective is to analyse the selected advertisements from the pharmaceutical industry. This thesis is divided into two parts. The theoretical part of the thesis aims to introduce advertising, its participants and components of the advertising text. Further, this part focuses on language of persuasion on …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2015
Accessible from:: 15. 4. 2015
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Ivana Řezníčková, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
ŠIMONÍKOVÁ, Monika. Communicative Strategies in Pharmaceutical Advertisements. Ostrava, 2015. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 15.4.2015
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 15. 4. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Dopady regulace reklamy na řízení farmaceutických firem
Denisa Zajíčková -
Vliv psychologických mechanismů na zapamatovatelnost reklamy
Kubešová Kubešová -
Problematika reklamy ve farmaceutickém průmyslu
Iva Kadlčíková -
,,Boj o život,, Nebezpečí reklamy ve farmaceutickém průmyslu
Magdalena Šindlerová -
Etické aspekty reklamy z oblasti zdravotnictví
Jiří Valeš -
Regulace reklamy ve farmacii
Eva Kalvodová -
Problematika reklamy na léčiva a doplňky stravy
Jitka Králíčková -
Jazyk přesvědčování v reklamě
Tereza Dostálová