Relaxácia v imerzívnej virtuálnej realite – Mgr. Michal Sedlák
Mgr. Michal Sedlák
Diplomová práce
Relaxácia v imerzívnej virtuálnej realite
Relaxation in immersive virtual reality
Abstract:
Psychology of immersive virtual reality (hereinafter VR) is an emerging and perspective field of research and application of psychological knowledge in many areas of human activity. This field is not yet satisfactorily explored due to its recent emergence. That is the reason and motivation for a more detailed research. As expected in the coming years, this field will be a subject to a notable progress …víceAbstract:
Psychológia imerzívnej virtuálnej reality (ďalej iba VR) je vynárajúca sa perspektívna oblasť výskumu aj aplikácie psychologických poznatkov pre mnohé oblasti ľudskej činnosti. Táto oblasť nie je v dôsledku svojho nedávneho vynorenia uspokojivo prebádaná, čo je dôvodom aj motiváciou pre jej podrobnejšie skúmanie. Podľa predpokladov bude v nasledujúcich rokoch tento smer podliehať markantnému pokroku …víceKlíčová slova
virtuálna realita virtuálne prostredie virtuálna skúsenosť imerzia prezencia pocit prezencie teleprezencia headset virtuálnej reality stereoskopické 3D technológia kyberpsychológia interakcia človeka s počítačom psychológia pozitívna psychológia pozitívna technológia duševná hygiena relaxácia virtuálna prilba okuliare pre virtuálnu realitu Oculus Rift VR VE HMD virtual reality virtual environment virtual experience immersion presence sense of presence telepresence head-mounted display stereoscopic 3D technology cyberpsychology human-computer interaction psychology positive psychology positive technology mental hygiene relaxation virtuální realita virtuální prostředí virtuální zkušenost imerze prezence pocit prezence teleprezence headset virtuální reality technologie kyberpsychologie interakce člověka s počítačem psychologie pozitivní psychologie pozitivní technologie duševní hygiena relaxace virtuální přilba brýle pro virtuální realitu
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 5. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/cnr0j/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 5. 2016
- Vedoucí: Mgr. Čeněk Šašinka, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. Lubomír Vašina, CSc.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Cognitive and Social Characteristics of Collaborative Learning in Immersive Virtual Reality
Michal Sedlák -
Princípy imerzívnej virtuálnej reality: skúsenosti pri spracovaní vlastného projektu
Branislav Jenčo -
Návrh a implementace uživatelského rozhraní pro interakci se zařízením Kinect
Jana Mižíková -
Dotazník administrovaný videem: psychometrické vlastnosti a srovnání s textovou podobou
Adam Strojil -
Návrh optimalizace pracovního místa člověka pracujícího s počítačem v administrativě
Štěpán KOSTOLÁNY -
Kvalita multimediálního obsahu u brýlí pro virtuální realitu
Robert Majnuš -
Využití virtuální reality pro BOZP
Martin KUNCA -
Design brýlí pro virtuální realitu
Jan Blunár