Markéta Svatošová

Bachelor's thesis

Jak ovlivní poptávku po filmu fakt, že jde o pokračování?

How is a demand for films influenced by the fact, that the film is a sequel?
Abstract:
Bakalářská práce na základě dat o 812 filmech vysílaných v českých kinech zkoumá, jak se liší týdenní tržby filmových pokračování od současně promítaných nepokračování s podobným rozpočtem a kvalitou. Z výsledků vyplývá, že pokračování mají v prvním týdnu promítání o 118 % vyšší tržby než nepokračování, ve druhém týdnu o 109 % vyšší tržby než nepokračování a ve třetím týdnu o 100% vyšší tržby než nepokračování …more
Abstract:
This bachelor thesis uses data about 812 films distributed in Czech cinemas to explain how box office revenues of sequels differ from box office revenues of contemporaneous non-sequels with a similar budget and quality. The results show that in the first week sequels have about 118 % more revenues than non-sequels, in the second week they have about 109 % more revenues than non-sequels and in the third …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 10. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2013
  • Supervisor: Jiří Lahvička
  • Reader: Jan Babin

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/65085