Institutions and Agent-Based Computational Economics – Bc. Jakub Weiner
Bc. Jakub Weiner
Master's thesis
Institutions and Agent-Based Computational Economics
Institutions and Agent-Based Computational Economics
Abstract:
Diplomová práce se zabývá konceptem spontánně vznikajících sociálních institucí v Agent-Based Modeling. Ty jsou rozebírány na konkrétních příkladech modelů a klasifikovány napříč celým procesem emergence od myslí virtuálních agentů k zpětným vlivům emergentních fenoménů na mysli. Zvláštní pozornost je věnována poukázáním na individualistické a holistické pohledy na svět, jakož i jejich vztahům k Agent …moreAbstract:
Thesis discusses the concept of spontaneously emergent social institutions within Agent-Based Modeling. Specific cases of models are discussed and classified through the whole process of emergence, starting within minds of agents and finishing with backward influence of emergent phenomena on the minds. Special attention is being given to the notion of individualistic and holistic points of view towards …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 1. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hxzul/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 1. 2019
- Supervisor: Mgr. Josef Menšík, Ph.D.
- Reader: Ing. Michal Kvasnička, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Quantitative Methods in Economy / Mathematical and Statistical Methods in Economics
Theses on a related topic
-
Komparativní analýza mind uploadingu se zaměřením na etické aspekty
Pavlína Řezáčová -
Methodological Individualism: Mind and Social Reality
Ján Krchňavý -
The Invasion of Body and Mind in ‘Neuromancer’ and its Relevance Today
Anna Fričová -
Mind Control and Revolt in Nineteen Eighty-Four
Nikol Kalinová -
Reading with the blind mind: qualitative study
Kristýna Slámová -
Teaching vocabulary through mind maps
Karolína Polachová -
Teaching vocabulary through mind maps at lower secondary school level
Alena Štěpánková