Bc. Jakub Bušek

Master's thesis

Marketing kultury územní samosprávy - Evropská hlavní města kultury

Marketing a culture of territorial self-government - European Capital of Culture
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na vymezení obsahu a prvků kultury, především na území ČR. Definování stavu českého kulturního prostředí z hlediska kulturní politiky a zájmu občanů ČR o kulturu. V další části se zabývá marketingem kultury, nástroji marketingového mixu a marketingovými modely pro oblast kultury. Dále představuje marketing územně samosprávných celků, jakožto měst a obcí a jejich odlišení …more
Abstract:
The diploma thesis focuses on defining the content and elements of culture, especially on the territory of the Czech Republic. Defining the state of the Czech cultural environment in terms of cultural policy and the interest of Czech citizens in culture. In the next part it deals with marketing of culture, marketing mix tools and marketing models for culture. Furthermore, it presents the marketing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 9. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 11. 2018
  • Supervisor: PaedDr. Václav Netolický
  • Reader: prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní