Marketing kultury územní samosprávy - Evropská hlavní města kultury – Bc. Jakub Bušek
Bc. Jakub Bušek
Diplomová práce
Marketing kultury územní samosprávy - Evropská hlavní města kultury
Marketing a culture of territorial self-government - European Capital of Culture
Anotace:
Diplomová práce se zaměřuje na vymezení obsahu a prvků kultury, především na území ČR. Definování stavu českého kulturního prostředí z hlediska kulturní politiky a zájmu občanů ČR o kulturu. V další části se zabývá marketingem kultury, nástroji marketingového mixu a marketingovými modely pro oblast kultury. Dále představuje marketing územně samosprávných celků, jakožto měst a obcí a jejich odlišení …víceAbstract:
The diploma thesis focuses on defining the content and elements of culture, especially on the territory of the Czech Republic. Defining the state of the Czech cultural environment in terms of cultural policy and the interest of Czech citizens in culture. In the next part it deals with marketing of culture, marketing mix tools and marketing models for culture. Furthermore, it presents the marketing …víceKlíčová slova
Marketing kultury marketing územní samosprávy kultura územní samosprávy kultura ČR Evropské hlavní město kultury marketing kultury měst a obcí Marketing of culture marketing of territorial self-government culture of territorial self-government culture of the Czech Republic the European Capital of Culture marketing the culture of cities and towns
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 9. 2018
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/zln0w/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 11. 2018
- Vedoucí: PaedDr. Václav Netolický
- Oponent: prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- všem autentizovaným
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Magisterský studijní program / obor:
Hospodářská politika a správa / Veřejná správa
Práce na příbuzné téma
-
The fast growth and increasing influence of video game industry in the pop culture and the business world
Jacky Auffrays -
Global Marketing and Local Culture: The Case of Škoda in Turkey
Aybüke Uzsoylu -
The process of commodification in contemporary consumer culture. Commodifying space using the example of the Svabin site: developing a strategy for the chosen territory and business unit
Mariia Titova -
Sociocultural aspects of the business culture in the hotel industry
Anna Andreeva -
The role of the Great Silk Road in the development of cities , tourism and economy in Uzbekistan .
Shakhnoza Khaytmuratova -
Comparison of the Possible Forms of Territorial Administration in the Countries of the European Union
Denisa ŘÍHOŠKOVÁ -
Self-Territorial Government within Tatarstan compared to the Czech Republic
Diliara Zakirova -
The social dimension in the European City of Culture programme - the analysis of the applications of the Polish candidates to the title in 2016.
Antonina GIOLBAS