Vliv transparentnosti testů na vnímanou spravedlnost žáky středních škol – Tomáš Bařina
Tomáš Bařina
Bachelor's thesis
Vliv transparentnosti testů na vnímanou spravedlnost žáky středních škol
The effect of test transparency on the perceived fairness by high school students
Abstract:
Cílem této práce bylo ověření předpokladu, že vyšší transparentnost v procesu hodnocení testů povede k vyššímu vnímané legitimity u studentů na střední škole. Studie čerpá z teorií spravedlnosti, zejména z teorie distribuční spravedlnosti. Výzkumný vzorek tvořil 92 studentů, kteří se zúčastnili experimentu. Kvůli silnému zešikmení závislé proměnné byla pro analýzu dat použita logistická regrese. Výzkum …moreAbstract:
This work aims to verify the assumption that higher transparency in the test evaluation process will lead to higher perceived legitimacy among high school students. The study draws on theories of justice, especially the theory of distributive justice. The research sample consisted of 92 students who participated in the experiment. Due to the strong skewness of the dependent variable, logistic regression …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/dhw04/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Petra Hubatková
- Reader: doc. Mgr. et Mgr. Jan Šerek, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.