Bc. Magdaléna Pišlová

Master's thesis

Personální marketing v oblasti získávání a výběru zaměstnanců ve vybrané sociální nestátní neziskové organizaci

HR marketing in proccess of recruitment activities in chosen NGO (Non-Governmental Organization)
Abstract:
Cílem diplomové práce je najít vhodné procesy externího personálního marketingu v oblasti získávání a výběru nových zaměstnanců tak, jak je vnímají úspěšní uchazeči vybrané nestátní neziskové sociální organizace. Práce se ptala po otázce: V jakých aspektech je proces externího personálního marketingu při zisku a výběru pracovníků ne/dostatečný z pohledu úspěšných uchazečů o zaměstnání ve vybrané organizaci …more
Abstract:
The aim of the thesis is to find suitable processes of external HR marketing in the recruitment and selection of new employees, as perceived by the successful applicants of non-profit social organization. It was chosen a qualitative strategy that uses interviews and analyzes the documents. The theoretical part describes HR marketing as a part of classic marketing. It deals with external HR marketing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 1. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 1. 2017
  • Supervisor: Mgr. Iveta Zelenková, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Pavel Horák, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií