Postavení cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení v základním vzdělávání – Mgr. Lucie Slouková
Mgr. Lucie Slouková
Bachelor's thesis
Postavení cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení v základním vzdělávání
The position of the foreign languages of pupils with specific learning difficulties in primary education
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu postavení cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. Skládá se ze tří částí. První část se věnuje problematice a klasifikaci specifických poruch učení. Jsou zde definovány základní projevy, etiologické faktory vzniku a diagnostika specifických poruch učení. V první části je popsána také problematika vzdělávání těchto žáků. Druhá kapitola …moreAbstract:
The bachelor thesis is focused on the analysis of the foreign language position to pupils with specific learning disabilities in elementary school. It consists of main three parts. The first part deals with a classification of specific learning disabilities. The basic expressions, basis of etiological factors and associated diagnosis of specific learning disabilities are defined here in the first part …moreKeywords
Specifické poruchy učení diagnostika reedukace integrace Rámcový vzdělávací program základní vzdělávání osobnost žáka s SPU výuka cizího jazyka metody a formy výuky dotazník anketa specific learning difficulties diagnostics re-edukation integration the Framework Educational Programme for Elementary Education primary education personality of students with SLD education of foreign language methods and forms of education questionnaire survey
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 12. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ywczx/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 2. 2014
- Supervisor: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SLOUKOVÁ, Lucie. \textit{Postavení cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení v základním vzdělávání}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2013. Available from: https://theses.cz/id/qeieiy/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
Possibilities of Active Participation of Students with SLD in Learning English Language
Alena Večeřová -
Evaluation of Students with SLD
Hana Kočevová -
How to make english lessons more enjoyable for students with SLD
Iva Všetíčková -
Online Language Learning for Students with Specific Learning Difficulties
Alena Večeřová -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková -
Teaching vocabulary to learners with specific learning difficulties
Kristýna Bromová