Fachinterne und fachexterne Kommunikation in der Medizin im Vergleich – MUDr. Zdeněk MALINA
MUDr. Zdeněk MALINA
Bachelor's thesis
Fachinterne und fachexterne Kommunikation in der Medizin im Vergleich
Medical communication with experts and non-experts: a comparison
Abstract:
The aim of this thesis is to compare the medical language by non-expert and expert´s communication focusing on medical terms, their use and differences. Texts from the areas of internal medicine and cardiology were compared and the influence of the english language was demonstrated. Some practical examples have been given. The communication between experts contains more abbreviation and compound words …moreAbstract:
Práce je zaměřena na srovnání písemné formy komunikace mezi odborníky v medicíně s komunikací, určené pro veřejnost a pacienty. Praktická části je zaměřena na oblast kardiologie. Věnuje se jazykovým prostředkům, zejména odborné terminologii a to formou srovnání textů se stejnou tématikou. Na řadě příkladů ukazuje odlišnosti obou forem komunikace. Ze závěrů vyplývá, že kvantitativní srovnání četnosti …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2016
Accessible from:: 20. 4. 2016
Thesis defence
- Supervisor: prof. PhDr. Lenka Vaňková, Dr.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MALINA, Zdeněk. \textit{Fachinterne und fachexterne Kommunikation in der Medizin im Vergleich}. Online. Bachelor's thesis. Ostrava: University of Ostrava, Faculty of Arts. 2016. Available from: https://theses.cz/id/qemg72/. [citováno 2024-04-23]
The right form of listing the thesis as a source quoted
MALINA, Zdeněk. Fachinterne und fachexterne Kommunikation in der Medizin im Vergleich. Ostrava, 2016. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 20.4.2016
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 20. 4. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / German for Business
Theses on a related topic
-
Výzkum způsobů komunikace, její vývoj a cíle v různých časových etapách nedávné historie. Konfrontace těchto způsobů komunikace s očekávanými způsoby komunikace a návrh modelu nové komunikace pro budoucnost
Pavel Hoda -
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Možnosti rozvoje komunikace u dětí s poruchami autistického spektra – alternativní a augmentativní komunikace
Michala Břusková -
Marketingová komunikace českých vysokých škol s důrazem na propagaci oborů marketingu, marketingové komunikace
Karyna Yusupova -
Nové metodiky komunikace uplatňované v procesu Řízení vztahu se zákazníky. Komunikace jako nástroj rozvoje společnosti a součást marketingového mixu. Vliv komunikace na další složky marketingového mixu.
Miluše Hadrabová -
Komunikace jako klíčová aktivita a nástroj rozvoje vztahu. Metody komunikace a sledované cíle.Výzkum spojení komunikace – produkt – konkurenční výhoda – odlišení se – vztah
Jana Rendlová -
Komunikace jako klíčová aktivita a nástroj rozvoje vztahu. Metody komunikace a sledované cíle. Výzkum spojení komunikace-produkt-konkurenční výhoda-odlišení se-vztah.
Jan Králík -
Nové metodiky komunikace uplatňované v procesu Řízení vztahu se zákazníky. Komunikace jako nástroj rozvoje společnosti a součást marketingového mixu. Vliv komunikace na další složky marketingového mixu.
Kamila Dolejšová