Bc. Gabriela Budilová
Master's thesis
Etika a reklama
Ethics and Advertising
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na problematiku etiky v reklamě, zejména v oblasti guerilla marketingu. Teoreticko-metodologická část definuje pojem reklama, kde je jeho místo v marketingu, pojem guerilla marketing a jeho vztah k etice, právní regulaci a samoregulaci reklamy, kterou doplňují příklady sdělení označených za zakázaná nebo neetická. Aplikační část se zabývá vlastním výzkumem. Cílem práce je …moreAbstract:
The thesis is focused on ethics in advertising, especially in guerilla marketing. The theoretical and methodological section defines the term of advertising, where is its place in marketing, the term of guerilla marketing and its relation to ethics, legal regulation and self-regulation supplemented by examples of advertisements identified as illegal or unethical. The application section addresses the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/tg1rf/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2011
- Supervisor: PhDr. Marek Matějka
- Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Institucionalizovaná etická samoregulace reklamy – komparativní analýza stížností v ČR a v sousedních zemích
Kristýna Bendová -
Marketingové postupy a jejich omezení z hlediska nekalé reklamy
Kateřina Šulcová -
Právo proti nekalé soutěži a samoregulace reklamy
Marek Harok -
Samoregulace reklamy ve vztahu k dětskému publiku jako součást CSR vybrané firmy
Pavlína Jirků -
Etická samoregulace reklamy v České republice a na Slovensku
Natalie Trčková -
Etická samoregulace reklamy v České republice a na Slovensku
Zuzana Jurčíková -
Samoregulace v reklamě vs. právní úprava reklamy v ČR
Miroslav Slaný -
Regulace reklamy v rozhlasovém a televizním vysílání
Adam Goranov