Bc. Gabriela Budilová

Master's thesis

Etika a reklama

Ethics and Advertising
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na problematiku etiky v reklamě, zejména v oblasti guerilla marketingu. Teoreticko-metodologická část definuje pojem reklama, kde je jeho místo v marketingu, pojem guerilla marketing a jeho vztah k etice, právní regulaci a samoregulaci reklamy, kterou doplňují příklady sdělení označených za zakázaná nebo neetická. Aplikační část se zabývá vlastním výzkumem. Cílem práce je …more
Abstract:
The thesis is focused on ethics in advertising, especially in guerilla marketing. The theoretical and methodological section defines the term of advertising, where is its place in marketing, the term of guerilla marketing and its relation to ethics, legal regulation and self-regulation supplemented by examples of advertisements identified as illegal or unethical. The application section addresses the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2011
  • Supervisor: PhDr. Marek Matějka
  • Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní