Bc. Marta Koutníková

Master's thesis

Didaktické postupy učitele mateřské školy v přírodovědném vzdělávání.

Didactic procedures of preschool teacher in science education.
Abstract:
Práce má teoreticko-výzkumný charakter. teoretická část popisuje moderní didaktické trendy v přírodovědném vzdělávání v mateřské škole, a paradigmata v přístupech k učení a vzdělávání. v praktické části využíváme participační pozorování a semistrukturované interview pro zjištění, jaké postupy učitelky volí, hledáme jejich volby. data byla interpretována. Představujeme modely postupu učitele a typologii …more
Abstract:
The thesis has a theoretical and research character. The theoretical part describes modern didactic trends in science education in kindergarten, and paradigms in approaches to learning and education. in the practical part we use participatory observation and semi-structured interview to find out what procedures the teacher chooses, we are looking for their choices. the data was interpreted. We introduce …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2019

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Koutníková, Marta. Didaktické postupy učitele mateřské školy v přírodovědném vzdělávání.. Zlín, 2019. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe