Fünf-Minuten-Techniken des kreativen Schreibens im DaF-Unterricht (nicht nur) für Schüler/innen mit Lernstörungen – Bc. Vendula Ederová
Bc. Vendula Ederová
Master's thesis
Fünf-Minuten-Techniken des kreativen Schreibens im DaF-Unterricht (nicht nur) für Schüler/innen mit Lernstörungen
Five-minute creative writing techniques in German language education (not only) for pupils with SLD
Abstract:
The objective of the thesis is to demonstrate the possibility to boost and develop creativity (not only) of pupils with SLD in German language education, and namely with the help of creative writing. The starting point of this thesis is the notion of creativity. It is further specified in association with creative writing which is interpreted here as a method expanding creative thinking as well as …moreAbstract:
Cílem diplomové práce je poukázat na možnost podpory a rozvoje kreativity (nejen) u žáků s SPÚ ve výuce německého jazyka, a to pomocí metody kreativního psaní.Výchozím bodem diplomové práce je pojem kreativita.Ta je blíže specifikována ve spojitosti s kreativním psaním, které je zde interpretováno jako metoda rozšiřující kreativní myšlení, vnímání a umožňující tak tvůrčí řešení problému. Analýza tohoto …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ztr3i/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 5. 2017
- Supervisor: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
EDEROVÁ, Vendula. \textit{Fünf-Minuten-Techniken des kreativen Schreibens im DaF-Unterricht (nicht nur) für Schüler/innen mit Lernstörungen}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2017. Available from: https://theses.cz/id/qg09h5/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary and Language School Teacher Training in German Language
Theses on a related topic
-
Selected Techniques of Teaching Creative Writing
Jiří KASPAR -
Možnosti využití techniky snadného čtení k rozšíření kreativních činností osob s mentálním postižením
Monika Vrtělová -
Drama in Foreign Language Education
Lenka Marie Minaříková -
Montessori education-focus on foreign language education within the Montessori system
Irena Lněničková -
Překlady umělecké literatury ve výuce ruského jazyka jako druhého cizího jazyka na středních školách
Kryštof Peršín -
Analýza vztahu cílového a mateřského jazyka ve výuce německého jazyka na základní škole
Jana Hagen -
Vliv angličtiny - prvního cizího jazyka na vyučování/učení se francouzštiny - druhého cizího jazyka
Kristýna PETŘÍČKOVÁ -
Osvojování mateřského jazyka v kontextu výuky cizího jazyka v předškolním věku
Ludmila Bulínová