Bc. Yulia Savelyeva

Bachelor's thesis

Vliv marketingové komunikace na konzumní chování společnosti

Impact of Marketing Communications on Consumer's Behaviour
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá otázkami týkajícími se historického vývoje konzumní společnosti, spotřebního chování a faktorů, které toto chování ovlivňují. Jsou v ní popsány jednotlivé disciplíny, které na spotřební chování mohou mít vliv (ekonomie, sociologie a psychologie), dále přímý vliv marketingové komunikace i především reklamy a v neposlední řadě kritiky konzumerismu a negativní dopady spotřeby …more
Abstract:
This thesis addresses historical development of consumer society, consumer behavior and identifies factors that impact one’s consumer choices. Economy, sociology and psychology help to reveal what factors might be driving consumer behavior. The thesis then proceeds with a definition of an impact of marketing communication and advertising on consumer choices, negative impacts of overconsumption on the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2017
  • Supervisor: PhDr. Marek Matějka
  • Reader: Ing. Pavel Rosenlacher

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní