Adam Skala
Bakalářská práce
Co dělá realismus reálným?
What makes realism real?
Anotace:
Práce je rozdělena na dvě části. V první se zabývá fenoménem realismu a realistických tendencí při tvorbě inscenance. Zkoumá vývoj tendence k realistickému zobrazení v průběhu historie se zvláštním zaměřením na moderní realismus režiséra Thomase Ostermeiera. Práce se snaží poznávat realismu ve společenském kontextu a pojmenovat jeho sociální funkci. Druhá část práce se soustředí na shrnutí autorovy …víceAbstract:
The work consists of two parts. The first one focuses on the phenomenon of realism and realist tendencies during the process of creating a stage production. The work explores the evolution of the propensity for realist representation in the course of history. It focuses especially on the modern realism of the German director Thomas Ostermeier. It also tries to examine realism in its social context …víceKlíčová slova
realistické tendenceKlíčová slova
divadelní inscenaceKlíčová slova
divadloKlíčová slova
realismus (umění)
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 29. 8. 2016
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/9485
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 9. 2016
- Vedoucí: Jan NEBESKÝ
- Oponent: Milan SCHEJBAL
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 22. 11. 2016 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Dramatická umění / Režie-dramaturgie činoherního divadla
Práce na příbuzné téma
-
Realizace divadelní inscenace pro seniory a její přínos studentům sociální pedagogiky
Michaela STOSZKOVÁ -
Příprava a realizace loutkové divadelní inscenace se studentkou pedagogického //lycea jako ročníková práce ve specializaci dramatická výchova
Roman Manda -
Krysař, komparace divadelní inscenace E F. Buriana (1940) a rozhlasové inscenace v režii Josefa Henkeho (1964), případová studie
Eliška FERFECKÁ -
Příprava divadelní inscenace a její realizace
Lenka Lavičková -
Produkce muzikálové inscenace Tajemství Žlutého hřbetu v Divadle na Orlí / Hudebně-dramatické laboratoři JAMU
Martin Novotný -
Produkce inscenace Šílený Herkules ve Studiu Marta
Pavel Uhřík -
Mastičkář – Divadelní inscenace s ochotnickým souborem Bílej Mlejn o.s.
Anna Votrubová -
"Vzhůru do divadla! Vzhůru v divadle!" Tvorba a realizace dílny k profesionální divadelní inscenaci.
Tereza Strmisková