Ekonomie korupce: korupcí k chudobě nebo k bohatství nebo jinam? – Jan Michálek
Jan Michálek
Master's thesis
Ekonomie korupce: korupcí k chudobě nebo k bohatství nebo jinam?
Analysis of the link between corruption and general government deficits
Abstract:
Práce zodpovídá otázku, zda má velikost vnímané korupce vliv na velikost salda veřejných rozpočtů v evropských zemích. V práci je krátce shrnut přístup ekonomie ke korupci a jsou stručně vysvětleny koncepty, které se k vysvětlování korupce používají -- teorie agentury a rent-seeking. Je sestaven jednoduchý model závislosti salda veřejných rozpočtů na korupci. Tato závislost je testována regresní analýzou …moreAbstract:
This paper discovers the link between corruption and general government deficits in European countries. A short review of concepts such as agency theory and principal-agent problem is made. After introducing a simple model of corruption-deficit relationship, the correlation is tested by regression analysis for years 2003-2009. Besides the year 2008 (the first year of financial crisis) are the results …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 6. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/23750
Thesis defence
- Date of defence: 31. 1. 2011
- Supervisor: Marek Mičúch
- Reader: Jan Kubíček
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/23750
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Ekonomická analýza
Theses on a related topic
-
Problém deficitu státního rozpočtu a jeho dopady na hospodářskou politiku ČR
Petr Janoušek -
Problém pána a správce – aplikace na kvalitu poskytované zdravotní péče v Ústeckém kraji
Vlastimil Hošek -
Transkulturní komunikace a správa hranic: Teorie a praxe debriefingu v operačních aktivitách agentury Evropské pobřežní a pohraniční stráže (FRONTEX)
Michal Suchomel -
Projekt marketingové komunikace modelky jako produktu modelingové agentury
Zhanna Pogorelova -
Vstup firmy na zahraniční trh s podporou agentury Czech Trade
Vladimír Marčík -
Organizační struktura vybrané reklamní agentury význam jednotlivých pozic
Yulia Klimenko -
Motivation and satisfaction of temporary agency employees
Madina Jumaikhanova -
Korupce ve veřejné správě (teoretické a experimentální přístupy)
Helena Chasikidisová