Divergence ve vnímání neznámých a předem ozřejměných uměleckých děl v estetické výchově – Bc. Irena Točíková
Bc. Irena Točíková
Master's thesis
Divergence ve vnímání neznámých a předem ozřejměných uměleckých děl v estetické výchově
Divergence in the reception of unknown and explained artworks in the aesthetic education
Abstract:
Diplomová práce se zabývá otázkami vnímání výtvarných děl. Rozebírá proces vidění. Zaměřuje se na rozdíl v prožitku z děl, která jsou pro nás neznámá, a těch, o kterých již předem něco víme – v těchto případech nás umění oslovuje víc. Na základě toho zdůrazňuje důležitost zprostředkovávání umění v rámci estetické výchovy. Práce obsahuje i aplikační část spojenou s výzkumem.Abstract:
The diploma thesis deals with the issues concerning the perception of visual works of art. The process of visual perception is analysed. The thesis focuses on the difference between artistic experiences evoked by unfamiliar works of art or by works that we know something about in advance – in that case art appeals to us more. Drawing on this, the importance of the familiarization of students with art …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/jki5u/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2012
- Supervisor: Mgr. Jan Špaček
- Reader: PhDr. Petr Macek, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TOČÍKOVÁ, Irena. \textit{Divergence ve vnímání neznámých a předem ozřejměných uměleckých děl v estetické výchově}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2012. Available from: https://theses.cz/id/qhwiwb/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Estetic Education