Divergence ve vnímání neznámých a předem ozřejměných uměleckých děl v estetické výchově – Bc. Irena Točíková
Bc. Irena Točíková
Master's thesis
Divergence ve vnímání neznámých a předem ozřejměných uměleckých děl v estetické výchově
Divergence in the reception of unknown and explained artworks in the aesthetic education
Anotácia:
Diplomová práce se zabývá otázkami vnímání výtvarných děl. Rozebírá proces vidění. Zaměřuje se na rozdíl v prožitku z děl, která jsou pro nás neznámá, a těch, o kterých již předem něco víme – v těchto případech nás umění oslovuje víc. Na základě toho zdůrazňuje důležitost zprostředkovávání umění v rámci estetické výchovy. Práce obsahuje i aplikační část spojenou s výzkumem.Abstract:
The diploma thesis deals with the issues concerning the perception of visual works of art. The process of visual perception is analysed. The thesis focuses on the difference between artistic experiences evoked by unfamiliar works of art or by works that we know something about in advance – in that case art appeals to us more. Drawing on this, the importance of the familiarization of students with art …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 5. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/jki5u/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 6. 2012
- Vedúci: Mgr. Jan Špaček
- Oponent: PhDr. Petr Macek, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Estetic Education