Období normalizace a sametové revoluce v Československu ve Výchově k občanství – Bc. Eva Tomaštíková
Bc. Eva Tomaštíková
Diplomová práce
Období normalizace a sametové revoluce v Československu ve Výchově k občanství
The Normalization period and the Velvet Revolution in Czechoslovakia in Civic Education
Anotace:
Diplomová práce „Období normalizace a sametové revoluce v Československu ve Výchově k občanství“ se věnuje tématu komunismu a jeho propojení s projektovou výukou. Pojednává o vývoji pojmu totalitarismus, charakterizuje ideologii komunismu a nastiňuje kritiku komunistického režimu v díle George Orwella. Pozornost je věnována historickému vývoji v Československu od konce 2. světové války a nástupu komunistického …víceAbstract:
The thesis “The Normalization period and The Velvet Revolution in Czechoslovakia in Civic Education “ deals with the issue of communism tauhgt in the project-based learning. It discusses the development of the term totalitarianism, characterises the communist ideology and outlines the critique of the communist regime in the works of George Orwell. Attention is paid to the historical development in …víceKlíčová slova
Projektová výuka projektová metoda totalitarismus totalita komunismus normalizace Charta 77 politické procesy sametová revoluce demokracie volby. Project-based learning project method totalitarianism dictatorship communism normalization The Charter 77 political processes The Velvet Revolution democracy elections.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/i027l/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 6. 2012
- Vedoucí: PhDr. Mgr. Radim Štěrba, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství občanské výchovy pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Druhá průmyslová revoluce na příkladu elektrifikace Mahenova divadla. Didaktické zpracování tématu
Veronika Kornelová -
Výuka Sametové revoluce v rámci projektového vyučování na ZŠ
Tereza Vaňhová -
Totalitarismus jako téma ve výuce občanské výchovy
Eva BRACHMANOVÁ -
Vlivy na písňovou tvorbu signatářů Charty 77
Andrea Vymazalová -
Konání voleb jako základní princip demokracie: analýza voleb v Mostaru v roce 2020
Muris Lukšija