Self-study: příběh zrodu identity učitelky zeměpisu – Bc. Anna Hrazdilová
Bc. Anna Hrazdilová
Master's thesis
Self-study: příběh zrodu identity učitelky zeměpisu
Self-study: the story of the origin of a geography teacher’s identity
Abstract:
Diplomová práce pojednává o identitě a potřebách začínající studující učitelky zeměpisu a o posunu identity během pěti let studia, vše vztaženo přímo k osobě autorky práce. Cíl práce byl identifikovat specifika autorčiny identity jakožto začínající učitelky zeměpisu. Teoretická části práce je věnována tématům učitel, studium učitelství, sociální, profesní a oborová identita nebo specifikům identity …moreAbstract:
The diploma thesis discusses the identity and needs of a beginning geography teacher and about the shift of identity during five years of study, all directly related to the author of the thesis. The aim of the thesis was to identify the specifics of the author's identity as a beginning geography teacher. The theoretical part is devoted to the topics of teacher, study of teaching, social, professional …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/uxhln/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2022
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Michaela Spurná, Ph.D.
- Reader: doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School Teacher Training in Geography / Lower Secondary School Teacher Training in Geography