Bc. Klára Weissová

Master's thesis

Sociální marketing – obsah, specifika

Social marketing - content and specifity
Abstract:
Sociální marketing je v České Republice novým, stále málo využívaným nástrojem. Cílem mé práce je popsat jeho obsah a specifika, definovat podstatu a také motiv užití. Sociální marketing, ač se zdá být doménou neziskových organizací, je v praxi často využíván také v komerční sféře. V praktické části práce se proto věnuji analýze vybraných kampaní od různých zadavatelů, s cílem zjistit jejich míru …more
Abstract:
The branch of social marketing is still a new and yet little used tool in the Czech Republic. The aim of this work is to describe its contents and characteristics, to define its essence and also the motive for usage. Social marketing, though it seems to be restricted to non-profit organizations, is in practice also often used in the commercial sphere. The practical part of this thesis is therefore …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2011
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: Dr. Ján Mišovič, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication