Ing. Kristýna Čmelíková

Bachelor's thesis

Hromadné nákupní chování

Mass purchase behavior
Abstract:
Tato práce se zabývá hledáním psychologických faktorů hromadného nákupního chování, problematikou psychologie davu a hromadným chováním zasazeným do oblasti nákupů. V části teoretické se zaměří na vymezení pojmu „dav“ a hromadné chování. Chování nákupní bude dalším tématem, skrze které se dostaneme k problematice ovlivňování nákupního chování jedince – kdo a jak působí na jeho rozhodování o nákupu …more
Abstract:
This thesis deals with finding psychological factors of mass purchasing behavior, problems of crowd psychology and mass behavior set into the purchases. In the theoretical part i will focus on the definition of "mass" and mass behavior. Shopping behavior will be another topic, through which we get to the issues influencing the shopping behavior of individuals - who and how it affects purchasing decisions …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 10. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 11. 2012
  • Supervisor: PhDr. Luděk Vajner
  • Reader: PhDr. Iva Petrová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication