Ing. Eva Němcová, BA (Hons)

Master's thesis

Nové formy reklamy a právo

New Types of Advertising and Law
Abstract:
Cílem diplomové práce je právní analýza nových forem reklamy za pomoci právní úpravy nekalé soutěže, ochrany spotřebitele, ochrany osobnosti, práva duševního vlastnictví a úpravy regulace reklamy. Práce popisuje a právně analyzuje tyto nové formy reklamy: guerilla marketing, ambush marketing, buzz marketing, virální marketing a product placement. V první části práce jsou obecně vymezeny jednotlivé …more
Abstract:
This diploma thesis aims to generally analyze new forms of advertising in a light of specific legal regulations - protection of personal privacy, public regulation of advertising, unfair competition, consumer protection and intellectual property rights. The thesis describes and legally analyzes these new forms of advertising: guerilla marketing, ambush marketing, buzz and viral marketing and product …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 3. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 5. 2012
  • Supervisor: doc. JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.
  • Reader: prof. JUDr. Karel Marek, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakulta