Přesvědčování prostřednictvím emocí. Analýza konkrétní televizní reklamy zaměřené na děti mladšího školního věku – Ing. Petr Přikryl
Ing. Petr Přikryl
Bachelor's thesis
Přesvědčování prostřednictvím emocí. Analýza konkrétní televizní reklamy zaměřené na děti mladšího školního věku
Convincing through emotions. Analysis of concrete television advertisement aimed at children of younger school age
Abstract:
Cílem mojí bakalářské práce je objasnění vlivu televizní reklamy na děti a propojení reklamy a psychologie v marketingové komunikaci. Zabývám se úlohou emocí při tvorbě dětské televizní reklamy. Zaměřuji se na praktické potvrzení hypotézy týkající se některých prvků v reklamě určené dětem mladšího školního věku.Abstract:
Goal of my Bachelor Work is clarifying of influence of television advertisement to children and connection of advestising and psychology in marketing communication. I am concerned with a function of emotions during creation of child television advertisment. I concentre for a practical confirmation of hypothesis dealing with some elements in advertising aimed at children of younger school age.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/w91wn/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 6. 2011
- Supervisor: PhDr. Iva Petrová
- Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PŘIKRYL, Petr. \textit{Přesvědčování prostřednictvím emocí. Analýza konkrétní televizní reklamy zaměřené na děti mladšího školního věku}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2011. Available from: https://theses.cz/id/qo4pil/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Efektivita in-store marketingu z pohledu psychologie
Valérie Štursová -
Psychologie prodeje v oblasti bankovnictví
Marina Krátká -
Klamavá reklama a minimální standardy kvality
Zuzana Hrazděrová -
Reklama a spotřebitelské chování
Hana Ondrušová -
Emoce žáků mladšího školního věku
Tereza Vodičková -
Emoce a jejich vliv na herecký projev
Hana Drozdová -
Emoce ve vnitropodnikové komunikaci podniků
Jana Míková -
Emoce a násilná trestná činnost
Kristýna Junová